9 april 2012

Jag har närt en projektledare vid min barm

Hon började sin lobbykampanj redan i lördags, "jag vill åka till Simhallen!", följde upp den igår med "Kan vi åka till Simhallen imorgon?", och så fort hon slagit upp sina blå (efter att ha preppat familjen med en ordentlig sovmorgon), kom det: "Vilka vill åka till simhallen?". Hon inhämtade lillebrors stöd snabbt, och summerade raskt: "alla barn vill åka, då väntar vi bara på att de vuxna ska bestämma sig". Jag accepterade preliminärt och införde önskemål om ytterligare en aktivitet idag, nämligen att åka till Brunneby för att proviantera "äpplejutt", lillebrors favoritdryck.

Det tog inte många minuter innan projektledningen tagit till sig det nya kravet och återkommit med en grovplanering - "Om vi åker till Brunneby vid tio-elva, så kan vi äta lunch utomhus (vilket betyder en eller annan snabbmatskedja), och åka till Simhallen med Maja sedan".

Det gick fint att kasta om ordningen på aktiviteterna, mycket agilt. När alla var överens om i vilken ordning vi ska göra saker och ting, ringde hon in den femte resursen, som står färdig att komma in i projektet vid tiotiden.

"Fem i halv tio", meddelade projektledaren, med tydlig adress till packningsfasen, innan hon bytte fokus och landade framför Bolibompa. Det är bara att blogga färdigt och preppa badväskan, så fixar vi nästa milstolpe också enligt plan. (Och ja, jag tar hand om projektdokumentationen.)

1 kommentar:

Lotta sa...

Gud så roligt! Jag kan se henne framför mig.